Nya året började med frestelse..

Okej ett nytt år och mitt andra år har just börjat. Spännande vad som kommer att ske, kanske träffar jag min drömtik eller så blir jag expert på beteendevetenskap, för oss hundar eller mitt egna beteende. Men nånstans så tror jag inte att det blir så, än iallafall. Men vem vet?

Det nya året har börjat helt kalasbra och nu är jag äntligen tillbaka på mina egna marker. Själva Nyårsafton ogillar jag verkligen. Kanske inte själva dagen men just runt midnatt så skall det skjutas och pangas. Ville inte visa min svaga sida inför alla utan tog min tillflykt under bordet när de flesta hade gått ut och det bara var jag och matte kvar i köket. Skönt med sällskap.

Tyvärr så föll jag för frestelsen, inte Janssons, utan min egna frestelse. Julafton skötte jag mig exemplariskt på och på nyårsafton också. Men dagen efter så kunde jag inte låta bli att låta min nos appliceras på ett smidigt och elegant sätt på bordet för att tjuva åt mig tio skivor tjälknöl. Tyvärr så var jag snabbt upptäckt av mattemoster som frågade mig hur jag hade tänkt nu. Hon skulle visst sno tillbaka MINA köttskivor, gör man så? Då visade jag hur snabb i käften jag kan vara och slukade dem i ett enda nafs. Sedan kikade jag upp och log snällt på mitt bernersätt och ville ha kli. Det fick jag inte. Blev istället utvisad för fuskätande samt fick ett rött kort. Men jag vann ju. Whos´da King?

Skönt måste jag nog få erkänna att det är att få vara hemma. Men jag har ju vant mig nu att få stå i centrum av alla glada och klappandes släktingar samt vänner. Nu är det visst vardag med innehåll av "Mozart är inte i centrum hela tiden effekten". Hur har husse och matte tänkt sig att nästa jul ska bli, med tanke på julklappsutdelning?

Som sagt så är kungen av Frösön hemma och regerar sitt kungarike med olika hyss. Undra sa flundra om jag borde skaffa mig en egen så kallad Kungssång?

Dags för att se om jag kan sno ett par strumpor eller kallingar från husse och småtugga lite på!

Vi höres!
// Mozart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0