är jag en bernis eller en Papillon, det är frågan! ?!?!

Just nu så råder det lite allmänn förvirring i min lilla bernerhjärna. Det sägs ju att storleken inte har betydelse och det har jag tagit fasta på. Eftersom jag är en glad lort som bara älskar att få stå i centrum så vill jag ju helst få göra det dygnets alla 24 timmar. Men så är det inte alltid, trots min Rojalistiska titel.

Vissa stunder så vill jag gosa så mycket jag bara kan och helst ha så mycket av kroppskontakt jag bara kan få. Vill helst sitta/ligga i knät eller till och med krypa upp i famnen om jag kan. 

Jag vill ligga så nära husse och matte jag bara kan då de ser nått på Tv, helst så vill jag ligga på fötterna. Synd att jag inte får vara i soffan för då hade jag valt famnen. 

Ja ni fattar väl? att det där snacket om att storleken inte har någon betydelse verkar bara vara en myt, definitivt för en superglad bernis som jag som tror att jag är en Papillon... 

Får jag inte den uppmärksamhet jag vill ha så har jag mina knep som t ex: blockera tvrutan, undersöka finrumsbordet, stirra ut nån av dem, verka pink/bajsnödig, gny eller råma, leka med bollen mitt framför Tv:n....
Dessa grejer vill jag tipsa andra bernisar om att göra, då plötsligt så har man alla ögon på sig och livet blir glamoröst igen.

Jag bara är så superglad i husse och matte så jag vet inte alltid vart jag ska ta vägen.!!


Mina kära tvåfotingar är bäst enligt mig, inte för att jag har testat några andra. Husse och matte är nått som jag kallar för SBP:are. Det kvittar var och när eller vilket väder det är så plockar de alltid upp mitt bajs och slänger det i tunnan. SBP står för STOLTA BAJS PLOCKARE jag kan tycka att fler hussar och mattor borde gå med i denna förening eller så skapar jag en grupp på facebook! För nu tycker jag att min väg för den "korta rundan" är välfylld av spillning av andra. Trisst!


Vi höres!
/ Mozart


Kommentarer
Postat av: Isabelle och tjejerna

ler vad härligt att hunden är lika förtjust i husse och matte som de är i hunden :-D Och självklart måste hunden förevigas så en ny kamera kan bara rekommenderas om det innebär att vi ivriga bloggläsare får se mer bilder på fina Mozart med nära och kära och omgivning :-) Här kör vi nu för tiden en kamera som heter Canon 50D, men de bilder som jag tagit hittills är med min Canon 1000D. Rekommenderar verkligen Canon som märke! Diggar det jättemycket :-) Även fast många andra tycker att Nikon är bättre :-) Ni får väl ge er ut och klämma och känna på lite olika kameror och se om det är någon som faller er i smaken :-) Lycka till! Och visst är det hur underbart vackert som helst ute nu! Nospussar från tjejerna :-)

2010-01-14 @ 21:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0