-30 grader stoppar inte mig!

Japp nu läste ni rätt! Det är svinigt kallt här hemma i Jämtland, inte i min lya men ute. Det känns som allt fryser på mig så fort man slänger ut nosen utanför dörren. Idag så var det inget undantag med en så kallad "längre snöprommenad", för att citera husse. Kolla in bilderna från mitt vintriga kungarike.....




Husse gör ett så kallat "tålamodsprövning", tur att morot är gott!

Utsikt från lägdan som vi brukar leka på eller motionera på, jobbigt med all snö bara.



en av mina entréer till mitt rike!



Orörd snö! på en favorit lägd att springa på, sedan är det inte orört längre.



Som sagt så var det -30 grader ute idag och som titeln på dagens blogg så stoppar det inte mig, trots att man får ta på sig rollen som Kung Bore istället. Bilden togs efter nästan en 2 timmars runda, kallt!



Lovar att min BIA-bädd var skön resten av dagen!


Vi höres!
// Mozart


Kommentarer
Postat av: Nemo Och Smulan

Brrrr det ser kallt ut i skägget.

Men du har ju päls



Puss

2010-01-06 @ 22:32:06
URL: http://molistassar.blogg.se/
Postat av: Farmor

vilka fina bilder.Jag tycker också att det är kallt här nere i söder,och då är det bara - 14 grader.

jag längtar till torpet och att vi kan samlas kring vår eldkorg.Hälsa de 2 benta.

2010-01-06 @ 23:46:27
Postat av: emilie

Vad fin han är!!! Längesen jag såg honom nu, men han ser riktigt ståtlig o fin ut.. Haha, ajax tycker faktiskt att de e lite kallt nu! han protesterar inte men står ogärna still, då försöker han att lyfta alla tassarna samtidigt för att slippa känna kylan mot trampdynorna, ser rätt roligt ut när han studsar runt på alla olika tassar. eller så sätter han sig och skakar bara.. :) men visst e de söta när pälsen blir alldeles frostig? :)

hoppas ni mår bra i övrigt. KRAM

2010-01-08 @ 20:55:16
URL: http://emmoberg.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Härliga bilder, även om jag antar att de ändå inte kan ger rättvisa åt hur det egentligen upplevs när man är på plats :-)

Duktig Mozart är med morot mitt framför ögonen! Inte lätt inte :-D

Fortsätt att njuta av snön så länge den varar :-)

Kram från tjejerna!

2010-01-08 @ 22:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0