Brain-testad!

Tjena hopp alla glada Mozart fans! Nu äntligen är jag tillbaka i de Jämtländska skogarna.

Helg har det visst vart, tyvärr så är det inget som jag har märkt av då mesta delen av tiden har gått åt att rulla klorna i bilen.

I fredags så skulle vi fara till ett ställe som kallades för Tranås. Husse och matte förklarade för mig att jag skulle få göra ett MH-test. Så det var ju lika bra att följa med. Hämta upp husse på hans jobb först och sedan br det iväg, trodde vi iallafall. Oftast när vi ska åka iväg på något som ligger på de sydligare breddgraderna så ska ju, enligt mina tvåfotingar, det hända någonting och denna gång kom snöstormen på besök. Vilket försenade oss med cirka 4-timmar. Hehe jag klagade inte utan mådde gott i bilen och ja, rullade mina klor mellan snarkningarna.

När vi hade parkerat bilen och nattrundan var gjord klev vi in på vandrarhemmet. GRYMT gott det doftade där, tyckte jag! LÖPTIK vägg i vägg... YUMMIE!!! Lite jobbigt att vakna upp på morgonen och få höra att det var min syrra Quasi. Så det var lika bra att bli lite polare med collie snubben Viktor.

Efter att husse och matte fick sin beautysleep på knappt 4h samt min brutala upptäckt att det var syrran som löpte så for vi till Tranås brukshundsklubb. Det var dags för MH-testet. Testet var kul men lite småläskigt på vissa ställen, skönt att husse fanns med under testet. Men varför skulle det stå en massa folk som kika på mig?? jag hoppas att det var för att Kungen av frösön var i Tranås, kul var det iaf med publik.

Fick ju träffa lite syskon samtidigt vi var där. Kul att se dem igen och det kändes som tiden i valphagen var far far away, typ 45kg sedan. Sedan blev det en kort men intensiv kväll hos husses föräldrar och i morse for vi hem till Jämtland! Snacka om fullpackad helg! Tur jag kan vara hemma och få vila upp mig i morgon med matte.

Skönt att se mina ägor lysa i mina pinkstolpars ljus!

Nu när jag snabbt men intensivt kollat av mina domäner kan jag äntligen få fläka ut mig på min favoritplats och snarka mig in i drömmarnas värld.

Vill först hälsa till: Sacko, Maya, Quasi, Ella, Cassandra, Viktor med hussar och mattor att det var GRYMT kul att få träffa er och se er. Och har ni vägarna förbi mitt kungarike så rullas den röda mattan ut för er! Husse och matte bakar bullar och jag fyller upp förrådet med grisöron.

Nu ropar min BIA på mig, bäst att lyda dess lockrop!

Vi höres!
Mozart

Kommentarer
Postat av: Nemo

Tjena kussen coolt att blir psykad så och få bevis på att man är normal eller???

Kul att ses en snabbis i helge,,,,

Ja diggar dej du är ju bäääääst

2009-11-09 @ 22:31:43
URL: http://mjolistassar,blogg,se
Postat av: Isabelle

Hehe, den där inviten ska jag behålla i minnet och påminna er om senare ;-) Är man i Ljungdalen (Sveg ligger väl närmast om ni inte har koll på lilla Ljungdalen :-D) så kan man ju lika gärna svänga förbi er :-D Inga avstånd är för stora i norrland :-D

Superskoj att träffa er och nu har ni ju papper på att han är heeeelt som han ska :-D Och självklart Mozart så var vi alla där enkom för din skull! ;-)

Ha det kanon! Hälsningar från Isabelle, Maya och lilla Ella

2009-11-10 @ 00:50:46
URL: http://emtess.blogg.se/rerun
Postat av: Cassandra

Hej Mozart!

Tja, jag kan ju inte säga att det var kul att träffas för det gjorde vi ju inte.

Men det var helt husses och mattes fel. Men jag träffade din husse och matte och det var ju roligt.

Och det var ju ganska skojigt där också. Tja inte allt kanske men jag fick vara i centrum och det gillar jag ju. Matte och husse har pratat mycket hemma om det där vi gjorde så nu skall visst husse och jag "lära oss att leka" för att släppa på "inre spänningar".

Vi kanske tittar in någon gång. Undra just när Maya är i Ljungdalen. Inte långt från oss det.

Lev väl!

Tass. tass Kerstin och Cassandra

2009-11-10 @ 20:26:24
Postat av: Mozart

Maya: Heelt klart så tycker jag att du gör helt rätt i att lägga det på minnet :) Alltid kul att få träffa Bernisar, sedan så vore det kul att få visa mina ägor :)



Cassandra: Tycker att när ni är i Ljungdalen så hojta till, så kan vi busa som vi gjorde i valphagen. Hoppas att det gick bra med resan hem och att du får busa ordentligt. :=)

2009-11-11 @ 21:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0