Äntligen!

Är ett ord som är helt fantastiskt bra och fungerar i alla lägen! Sedan är det ett väl beprövat ord av den gode Gert Fylking, det är ju bara att fråga Herr Horace Engdahl.  

Just nu så skulle ett "Äntligen" passa väldigt bra för en stilig singel som jag! För just nu så har min mataptit blivit helt uppåt väggarna stor och jag bara slukar i mig min mat. Till och med i vissa fall att jag gör en skuttande samt galopperande glädjedans innan maten sätts ner på sin givna plats. Tror att dansen kallas Mazurka för stor matportion. Idag slukade jag i mig 13dl mat!! Lyckan var som gjord. Då passar verkligen ett "Äntligen" in.

Ett annat "äntligen" är att idag måndagen den 30/11 2009 så kan jag Mozart villigt erkänna följande:
Jag passerade oberörd två hundar, en på vardera sida om mig. Jag sträckte upp mig och lät min krona pryda mitt huvud. Struntade totalt i att det var 1st Irländsk Setter och 1st Labrador. Klart att de ville hälsa på sin hövding, men jag hade inte tid för sådant. Sedan vill jag inte hamna i klistret eller på en löpsedel t ex Härliga hund "Kungen av Frösön på krigsstigen" eller " Vem är tiken han umgås med?". Fattar ni? Man har ju sitt privata och sitt offentliga liv som konungen av Frösön.

Det tredje "äntligen" för idag är att det är SNÖ ute nu! Äntligen kom det vita ner på backen och man blir som "valp" på nytt igen. Öronen täpps igen för att jag bara måste undersöka marken och dess dofter utan att bli störd.
Skulle ändå vilja höja en varningens tass om att inte lyssna på kommandon. Jag hade fått upp ett riktigt trevligt spår. Sniffade, sniffade och, ja, sniffade. Sedan sa det pang! Snöbumling mitt på nosen och munnen full med snö! otäckt. Efter ett antal grymtanden, gurglanden och nysande så var man "back on track" så att säga! Snö är kul, spännande och intressant, men inte i munnen eller i nosen.

Äntligen så kan jag som hund passa på att ta mitt ansvar för mina "behov", både i flytande form och i fast form.
Det är inte en bra idé att ens försöka äta snö som är gul! Dessa gula fläckar är det vi hundar kallar för "kiss-mail", ett sätt att föra en kommunikation oss hundar emellan. Hoppas att du inte testar!


Äntligen dags att krypa till kojs för att snarka!

Vi höres!
//Mozart

Kommentarer
Postat av: Nemo och Smulan

Jaha, rackarns osis att du fått snö! kan du inte ta och skicka ner lite hit till oss?!?! Vi älskar oxå snö, tror jag!?. Jag försöker lära syrran lite hyss, men trots att Husse och matte säger nej så kan jag lärt henne en del:)Självklart har jag bjudit in syrran till El-grotto:) Vi hörs och ses !!

2009-12-01 @ 00:13:38
URL: http://mjolistassar,blogg,se
Postat av: Isabelle

Hehe, jag kan typ se Mozart nästan trippa på tårna av "fisförnämlighet" när han duktigt passerar de andra hundarna. Duktigt jobbat Mozart! Fortsätt så så gör du matte och husse glada :-D

Hejja på med matintaget så att du orkar bränna en massa energi på att susa runt i snöyran :-) Vi väntar med spänning tills det kommer till oss! Tror det är nära nu... :-) Kramar från alla tjejerna

2009-12-02 @ 20:12:17
Postat av: emilie

Määän.. Ajax äter fortfarande ynka 6-7 dl per dag. Tusan oxå! Hur mycket vi än aktiverar honom känns de som. men de låter härligt att de går framåt för herr mozart. KRAM !

2009-12-05 @ 17:53:34
URL: http://emmoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0