Med pompa och ståt!

Nu har jag blivit 1år gammal!

Oj oj vad jag har fått fira denna dag med paket och godsaker samt tårta!

Dagen fick börja med en lång och skön sovmorgon till 09:30, tyvärr så hade ju husse och matte redan käkat frukost. Trodde jag skulle få lyxfrukost, gissa om jag hade fel! Pedigree med räkost på toppen samt vatten..lite snopet och snålt kan ju jag då tycka! Står maten framme så är det ju lika bra att svälja allt på engång. Husse och jag vi tog en långpromenad och jag fick checka av mina domäner. Väl hemma så deckade både husse och jag i varsitt hörn av finrummet.
 
Efter den sköna vilostunden så kändes det en doft av leverpastej! Sprang ut i köket och ser en tårta, som bara var till mig!
En helt egen Leverpastejstårta med räkost och lite godis på! Trodde pälsen skulle trilla av mig av lycka! Gott var det och på något sätt så är det kul att få fylla år! Får ju verkligen all fokus på mig, undra tro om jag ska bli en superkändis?

Tänkte visa upp lite bilder från dagen och min födelsedag. Och jag hoppas att alla mina syskon från Ekespångs Q-kull har haft en lika skön och trevlig födelsedag som jag har haft.

The making of the cake and the result!





En förväntansfull ettåring!



Mums filli babba!



sa jag att man skulle diska efter sig?? tur det finns ätbara assietter



Vatten bör man ha! trots allt gott man kan få knapra på!



En rolig boll fick jag i present! Rullar man på den så kommer det ut godis, denna sak gillar jag skarpt!!!



Så man kan ju lugnt påstå att jag är trött men nöjd med denna dag! Tror jag ska ta och vila ett tag...bara inte det blir dags för kloklippning eller nått sånt trams...man vet ju inte vad H & M kan få för sig! Bäst att dra!

Vi höres!
/ Mozart


Kommentarer
Postat av: Erika

Hej Mozart !

Grattis på 1-årsdagen önskar Erika

2009-05-03 @ 19:18:38
URL: http://Erika Georgsson
Postat av: Emilie o ajax

wooow vilken fin tårta! haha vi hade ju visserligen oxå en tårta men inte alls lika fin. tror nog ajax hellre hade ätit mozarts om det funnits ett val :)

2009-05-03 @ 19:31:40
URL: http://emmoberg.blogg.se/
Postat av: sveeli

Vilken tårta!

2009-05-03 @ 20:52:27
Postat av: sveeli

VILKEN TÅRTA!!

2009-05-03 @ 20:53:52
Postat av: Djoseph

Jag vill minnas att Brasse Brännström fick en liknande tårta en gång i sin ungdom. ;)



Grattulationer till födelsedagsvalpen från Josef och Taya

2009-05-03 @ 20:58:39
Postat av: Farmor

Hej och grattis på födelsedagen önskar jag och farfar.vilken fin tårta du fick på din stora dag.GRATTIS.

2009-05-03 @ 22:43:29
Postat av: Nemo

Tjena Mozzen visst var det kul att fylla år...Grattis kisen på födelsedagen någon dag i efterskott. Hoppas att du hade en revlig dag.

Den där tårtan ska jag se om inte jag kan önska mej nästa gång jag fyller år.

kram kli och puss från oss på mjölis



Nemo

2009-05-05 @ 08:38:42
URL: http://mjolistassar.blogg.se/
Postat av: Nemo

Tjena kusinen nu kan du kika in på bloggen min och se att jag tagit över ägorna ett tag åt dej på martorp.

Kram

2009-05-12 @ 14:11:18
URL: http://mjolistassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0