Diskrimineringsombudsmannen/hunden

Alltså folk snackar om Kurt Olsson och hans Koskräck! Tycker att den där Kurt Olsson borde pröva på att vara en Berner valp! Att själva dammsugaren ligger framme hela tiden gör mig inget, så länge den är tyst! Men så fort den börjar att låta så är den otäck och jag drar mig helst undan, under sängen är tryggt att ligga.

Måste husse och matte ha den där mackapären framme då? jag tycker inte det, men det gör tydligen de. Sedan att de skyller på mig att det blir en "massa päls" på golvet.. är inte det orättvist egentligen?? Nå måtta på det hela tycker jag att får lov att vara! ...

Mitt liv som 1åring är underbart! Jag njuter av att jag inte måste fram till alla småvalpar hela tiden, utan lägga all min fokusering på dofterna från tikarna, och ibland blir det dofter från hanar också.. svårt att skilja på vad som är vad i vissa lägen. Husse och matte de bara tjatar om att "gå fot" "kom hit" heeela tiden, fattar de inte att jag har andra viktigare saker att ta i tu med??? Jag säger då det.

Husse fick ett så kallat "valpryck" i går! Han skulle ha mig till att rulla runt, visst så lyckades jag efter ett ANTAL försök och en hel del godis, är han så puckad att han inte fattar att jag gör allt och lite till för att på enklaste sätt få tillgång till påsen med godis i?? Det gäller ju att vara lite lagom motsträvig så man får i sig lite extra gott, eller hur?

Har hört lite på rycktesvägen att de börjar bli dags igen för uppfostringanstalten igen, allmänlydnad. Undra tro vad jag har gjort för att hamna där?  eller så kanske det finns lite nya polare och kanske en och annan schyst böna att kika in!

Matte ropar MAT i från köket, bäst att kolla om det var till mig eller till husse!

Vi höres!
/Mozart

Kommentarer
Postat av: Farmor

Hej Mozze.Ett litet tips till dig från mig.Gör som de säger,det är lugnast så.Du kommer att få kanon kul på kursen.Ha det gott och hälsa husse och matte.Vi tar ett snack du och jag i sommar om det behövs.jag håller med dig.Hej svejs.

2009-05-12 @ 19:52:08
Postat av: Emilie

Hej!

Kul att ni ska börja allmänlydnad.. :) Ajax är inte heller så förtjust i dammsugaren, ingen höjdare, han går inte o gömmer sig men står skeptiskt och tittar och flyttar sig så fort man går åt hans håll. :) Hoppas det börjar ordna sig med Flåzarts päls o det. kram från oss !

2009-05-12 @ 20:38:31
URL: http://emmoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0