Det är tuffa tider...

Tjeeena!

Alltså detta med att bli könsmogen är ju jobbigt. Det bara spritter i kroppen på mig och jag vill veta allt om allt så min nos är i marken konstant, vill ju inte missa en enda sak. Oftast så vill jag fram till allt och alla eftersom det kan ju vara någon som jag skulle kunna känna, måste inventera alla gula fläckar jag ser, bära varenda pinne som ligger på marken och hittar jag en större så måste jag bara ha den. Jag erkänner att lyssna på husse är inte alls lika kul just nu. Jag menar vem har tid att lyssna på:

* gå fint
* kom hit
* sitt
* stanna

Hela tiden?? 

Jag anser ju att jag har viktigare saker för mig med att upptäcka ännu mer av världen som ligger framför mina tassar. Oftast så kommer jag på mig själv med att vara lydig under promenaderna vilket jag efter halvlek måste korrigera med att reta husse och matte. Undra tro om det är det som kallas för trotts?? Är maten, tuggbenet i deras händer så kan jag erkänna att jag blir from och foglig som en lammunge och alla kommandon sitter som en smäck!

Under denna vecka så har jag testat husses nerver för att se om de verkligen är gjorda av stål! Hahah, och det trodde husse att han hade. Fick ett ryck av att kolla om husse och matte verkligen levde när de låg och sov. Givetvis så var jag tvungen att kolla efter. Så runt 00:45 drog jag tassen över husses bröst tills han vaknade. När han hade vaknat så var jag nöjd och bökade vidare för att fläka ut mig på min sköna Bia-bädd. Jag somnar men inte husse. Jag måste ju se till att mitt hus är som det ska vara ju.

När jag vakna av att jag vart törstig så ser jag att husse ligger och snarkar! Han skyller på förkylning, men jag måste ju återigen se till att han INTE slutar andas. Så Jag gör som innnan att jag drar tassen över hans bröst och lägger nosen så nära jag bara kan och flämtar tills han vaknar. Vilket han gjorde typ väldans snabbt. Det enda jag inte tänkte på var att klockan bara var 0415 och att han måste kliva upp 0530.

Efter att ha kikat första natten så ville jag bara ha lite bekräftelse på min SIFO-undersökning så jag  vart ju tvungen att kolla efter de följande nätterna så det inte blev någon förändring. Jag måste ha ett gott underlag för mina undersökningar och totalt så upprepade jag detta under 4 nätter.

Klart man måste undersöka hur saker och ting är, för hur ska man annars lära sig?

hmm, undra tro om jag ska låta min nu något trötta husse få sova hela natten?

Men det är klart, blir det en massa gå fint, sitt, stanna, kom hit och sitt så tänker jag helt klart överväga att fortsätta mina undersökningar!

Vi höres
Mozart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0