Tror inte jag vill vara fåfäng mer

Tjena!

Ja, jag vet att jag skrev för ett litet tagsedan att jag var ltie fåfäng av mig och var mån om mitt yttre! Men snälla, vad har jag gjort för ont då jag åker på att bada 2 gånger/vecka, nu har de hållt på i två veckor.  Jag kan ju inte hjälpa att jag har fått springa lös i skogen och råkat få ohyra i pälsen. Nu tycker jag att det är nog!

Som ikväll har jag fått badat, igen. Har gjort allt för att slippa, har tittat med bedjade ögon samt haft mitt huvud på skaft utan resultat. Givetvis så kom ju husse hem så han sög tag i mig och bar in mig till badkaret. Lika bra att ge upp då. Inte nog med att jag ska bada med schampo, jag ska ha balsam i också! Fattas bara att klorna ska klippas ikväll också. Förstår ni att jag börjar bli less på detta med att man ska se "hel och ren ut"?? Och efteråt så ska jag också fönas!!!! Ja jag säger då det.

Fast jag måste nog erkänna att det kan ju vara en klar fördel med att se fräch ut! Nu när det börjar gå mot vårtider! Har märkt att det kommer så mycket dofter som jag vill nosa på. Skulle jag möta en snygg tik, ja då kanske det är bra att vara nytvättad.

I går så träffa jag på en hund som var ganska exakt en månad yngre än mig. Fy rackarns vad han satt och skällde!! Tyckte det var lite jobbigt så jag gav svar på tal! Visserligen så ville han leka och jag med men vi fick träna social träning istället, hur schyst var det, egentligen?

I veckan har jag upptäckt ett skönt ställe! Det är våran nya balkong. Har vart underbart väder ute så jag och husse har vart ute en hel del under denna vecka. Vi har lekt och busat en massa i snön och även gått en hel del roliga skogsvägar. Men jag har legat på balkongen under ett par eftermiddagar och bara njutit av eftermiddagssolen. snacka om Kungligt!

Nej tror jag ska ta och lägga mig under sängen ett tag, hörde att någon börja prata om att klotången skulle fram, igen...
Bäst att gömma sig i hopp om att icke bli upptäckt!!!

Vi höres!
Mozart


Kommentarer
Postat av: Nemo

Tjena kungen med den stora ...eng

det är Nemot här alltså killen med den stora ....en

Ja det är lika bra att gå med på att vara ren.

Matte är inte kloker hon heller hon har köpt en tovredare. Det är inget kul att bli borstad och grejjade med...



Puss på dej

2009-03-04 @ 22:50:29
Postat av: T

Hhaha du är en för söt hund du Mozart !! Hoppas verkligen du slapp kloklippning igår.



Puss, kram

2009-03-05 @ 07:34:06
URL: http://theressorvag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0