Balkongen och jag del 1

Tjena!

Alltså balkongen är ju den smartaste uppfinning som skett sedan att den första Bernern föddes, eller iallafall jag!

Husse och matte har en STOR och helt underbar balkong med lagom yta gör mig att ligga och vältra mig samt blicka ut över mina ägor. Skönt att bra få finnas till där nu när den är fri från snö och is. 

Men min plikt sviker inte mig. Självklart måste jag hålla lite koll på de andra hundarna som går förbi på andra sidan av gatan, eller att det inte är några skummisar som kör förbi med bilarna. Fast när det gäller andra hundar som går förbi så måste jag kika extra så man inte missar en snygg liten pingla, men svårt är det att se på avstånd.

Så visst förstår ni att det är en massa som rör sig i min lilla hjärna som ständigt växer!! Ikväll så har jag vart där ute och filosiferat ett bra tag, tyvärr så insåg jag att snön kom tillbaka. Inser att mitt liv är klockrent och kalasskönt. Jag äter, sover, busar, leker, får kli & gos och jag trivs med min tillvaro.

I dag kom jag på att min 1årsdag börjar att närma sig med stormsteg... eller kanske ska man säga halvstorm?
Jag har aldrig fyllt år tidigare så det ska bli spännande, hmm undra tro vad man ska hitta på då? får man presenter då också?..kanske kan man få sig en semla...

Nej hörni, bäst att dra ut på balkongen och smida lite planer inför dagen D då jag Herr Mozart Kungen av Frösön blir stor!

Vi höres!
Mozart Kungen av Frösön och hertigen av Westergötland.


Kommentarer
Postat av: Sara Paulsson

Nu kommer ni snart ner så man får nuffsa dej i pälsen...Faster längtar

2009-03-31 @ 09:29:09
URL: http://mjolistassar.blogg.se/
Postat av: Isabelle och Maya

Halloj! Ja, nu är det inte lång tid kvar till 1-årsdagen! Hoppas på en riktig ståtlig "ståbild" så så man får se hur tjusig han är på den stora dagen :-) Hoppas ni med fått en skymt av våren! Kram och nospuss från oss!

2009-04-06 @ 21:56:53
Postat av: Isabelle och Maya

Halloj! Hoppas ni hade en riktigt skön påsk! Nu är det snart 1 maj och sen pingst! Tänk vad mycket ledighet det är på våren :-D 2 veckor kvar till årsdagen.. time flies! :-) Hur går det med del 2 i balkongredogörelsen då? ;-)

Kram från oss!

2009-04-15 @ 16:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0