Flugfiskarn!

Tjoho!

Jag har blivit en tvättäkta sportfåne!

I dessa regntunga dagar så vill jag helt inte ligga ute. Vill helst hålla mig inne och se vad som finns på borden, kan ju kanske ligga en lite korvbit eller två. Men det är inte min sportiga böjelse utan mer min stora förhoppning.

Sporten har egentligen utvecklats från förra året då sporten gick ut på att nosa på så många humlor jag kunde. Det vart inte så många sedan brändes det till på nosen.

Denna sommar har jag utvecklat sporten till att fånga flugor. Det går ut på att ligga helt stilla, se ut en speciell fluga som ser god ut,  vänta in den tills den är tillräckligt när för att fånga den i munnen, sedan PANG.

Nått lite små kul måste man ju göra när man inte kan springa på grund av allt regn. Sedan säger ju alla att man måste sporta eller röra på sig. Så varför inte slå i hop "röra" på sig och "sporta" för att bilda en egen version av flugfiske?

Nej nu ska jag ta och ladda upp inför morgondagen då husse kommer tillbaka från staden så han och jag kan busa massor!


Vi höres!
Mozart

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej!

Skulle bara skriva att även jag (vi) har hittat hit!

Ska bli härligt att läsa om min bästa väns små upptåg ;-)

Kram från Elin, Jonas och barnen!

2009-07-16 @ 17:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0