Sommarbilder!

Som ni märker så håller jag på att som bäst vältra min lurviga kropp i lättjans välmående. Eftersom tillgången till internet är lite till och från så passar jag på att lägga upp lite bilder.  



mitt så kallade "Mansion"



Så här lycklig är jag då man får vara helt lös och njuta av den otroliga värmen!



Tycker att korna kommer lite väl nära in på... dags att göra mitt jobb som väktare?



Me in action!



Värmen är lite jobbigt i bland, bäst att vila!



Kan husse riva plankor och renovera, så kan jag leka med pinnarna istället



Kollar vart husse och matte är på väg någonstans.



Svalkar mig på den kalla stentrappan, undra om jag kan sno med den hem till Norrland?



Åhååå, en Piggelin!!! JIPPPI



Fanns visst ingen glass, suck!



Här springer jag varje dag och njuter, samt håller koll så att kossorna eller andra konstiga djur och människor kommer in. Tycker lite synd om den lille Jack Russel terriern som gjorde intrång på mitt revir. Kille hade smitit från sin flock och sprang in på min gård. Han såg inte mig utan skällde på alla som var där och jag vart ju nyfiken så jag gick en lov och kom upp bakifrån och sade på ett äkta Berner sennen sätt: HEEEEEJ! ... Trodde killen skulle skita på sig, för han var borta på 1mille sekund. Taskigt för jag ville bara hälsa och leka. Kanske var det bra att husses föräldrar som hade hand om mig den dagen hade satt mig i långlinan.

Nej nu ska jag återgå till lättjans vältrande, kan ju inte hålla på allt för mycket med elektronik en kväll som denna.

Vi höres!!
Mozart


Kommentarer
Postat av: Isabelle och Maya

Haha, men Mozart då! Skrämma små terriers så där! Fast egentligen borde vi låna hit Mozart så att han kunde få skälla ut våran "grann-daghund" lite för hon är enormt ettrig och hatar när vi går förbi "hennes" dörr :-)

Det ser ut som om ni har det kanonhärligt! Fortsätt så! Kram från oss!

2009-07-09 @ 23:18:55
Postat av: sveeli

Imponerande vovve! Förstår att man blir skraj om man är en liten Jack Russel. Han trodde nog att Mozze vill ha honom till lunch.

2009-07-10 @ 16:31:43
Postat av: Nemo

Stiligt Herr Mozart men glöm inte att det är jag som är skönheten och du är ja inte odjuret men Besten som försvarar oss....hihi Jag kommer upp på torsdag med matte vi ska sova husvagn ;)

Snygga bilder Husse har en supris till dej på fredag när han kommer...Puss

2009-07-13 @ 22:19:38
URL: http://mjolistassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0