36kilo senare

Tjena!

Nu är det hög tid för mig att uppdatera lite här på bloggen!

Mitt "lilla" bernerliv är för tillfället helt kalasbra! Jag äter, sover, busar, leker, går och gör allt för att min husse och matte ska vara nöjd med mig, vilket inte borde vara speciellt svårt tycker jag. Ikväll så har husse och jag haft grabbkväll. Husse han fick ett knäppslag och började "hjärngympa" med mig. Fick leta godis under en genomskinlig plastburk, okej jag erkänner att lite klurigt var det att komma på hur man skulle göra men till slut så!! Sedan försökte han få mig att sitta så nära hans vänstra sida som möjligt på kommandot fot. Eller vad säger ni hundar, vad gör man inte för lite Frolic?

I går söndag var kanonkul dag! När det var promenaddags så gick vi förbi min nya polare Ellie! Hon är en härlig och go´ bernerbrud på 1,5år. Vi alla tog en långpromenad i snön och njöt verkligen av ett underbart vinterväder!! Ellie och jag vi spranglösa och och busade i nästan två timmar. Älskar verkligen att leka med Ellie!! Vi har superkul tillsammans. Så nu när vi går förbi deras hus så tvärsätter jag mig och spanar efter henne i hopp om att hon skulle vara ute i trädgården.  undra tro om jag håller på att bli kär i henne? det pirrar så härligt i magen då jag ser hennes mörka fina ögon, men snacka om fin päls bruden har!!

I helgen har jag tydligen hört ett ryckte om att det ska bli utflyckt!! De har pratat om att vara ute i skogen och busa hela lördagens förmiddag och vi skulle tydligen käka ute... ska iaf bli spännande att få käka på "le restaurante la frolic".

Nej vänner nu ska jag göra något som jag är superbra på, och det är att fläka ut min håriga kropp på det sköna golvet och intag viloläget!!

Vi höres!
Mozart

Kommentarer
Postat av: Sveeli

Kul att höra att du fått en flickvän. Ja,ja, du är ju tonåring nu, och då ska man ha flickvän om man är kille. Låter sunt och bra.



Tant Elisabeth

2009-01-27 @ 23:34:12
Postat av: Isabelle och Maya

Åh, vad avis vi blir! Läser om så många berners som har andra bernerpolare dörr i dörr nästan.. och vi hade en i området, men hon var tvungen att lämnas tillbaka för det gick tydligen inte bra med nya ägaren :-( Så Maya får nöja sig med goldenvovvar hon.. Duger det med tycker Maya :-)

Så Ajax väger 36 kg nu stämmer det? Har ni mätt hur hög han är? nyfiken. Vet att han är en hane, men det är ändå skoj att veta hur Maya ligger till i jämförelse även fast hon verkar bli en låg tik :-)

Ha en underbar helg med massa bus!

2009-01-28 @ 14:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0