Vilken dag jag har haft

Hej Vänner!

Idag har det verkligen vart en toppendag! Har verkligen busat i snön i mängder och fått hjärngympat en väldans massa. Kvällsrundan ikväll var skön och framför allt behövlig. Hade fått en ny tuggleksak som jag verkligen gillar att gå loss på. Fick av matte och husse en tuggis som ser ut som ett bildäck. Helt underbart att gå lös på den, bära på den och framför allt gnaga. Fast det är klart att ha en leksak som inte går sönder direkt känns inte helt fel.

Sedan så har jag fått nytt godis!! Levergodisar var det. Undra tro vad som har flugit i husse och matte då de spänderar massa pengar på mig. De testade levergodiset på mig här ikväll och bara så ni vet så vart jag ju inte sen på att haka på. Godis + Mozart = Sant!

Tror ni inte att det fanns en baktanke? jo, det gjorde ju det. Hjärngympa! Sitt, ligg, stanna, kom och till slut så skulle jag leta efter godisarna i lägenheten. Men varför skulle de lägga allt på konstiga ställen? fick ju faktiskt kämpa lite för att få tag på dem. Skam den som ger sig, och bland hittar man ju godsaker som jag har missat, inte dumt va ?

Snöbus med husse har jag hunnit med massor av! Vi har snöbollskrig. Husse tar en snöboll och slänger i väg mot ett öppet snöfällt. Jobbigt bara att jag aldrig hittar igen snöbollen. Ibland så busar vi och häller snö på varandra, men varför får jag mest snö på mig? Men fy rackarns vad kul vi har.


Ikväll fick jag se min sköna böna!! I snön så skymtar jag henne liggandes i sin trädgård, med ett tunnt lager av snö på sin vackra päls. Vi ser varandra, tittar på varandra och säger inte ett ord till varandra. Låter bara våra ögon tala till varandra. Kunde en kvällsrunda med snöbus få sluta bättre?? Snacka om en bra dag!

Nu är jag helt slut och ska dra mig till min biabädd, de skulle visst gå en bra film på insidan av ögonlocken!

G´natt!!
// Mozze

Kommentarer
Postat av: Sara Paulsson

Men lille käre Flåzart är du så kär?

Puss på dej min skatt

2009-02-07 @ 08:52:13
URL: http://mjolistassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0