Assar och jag!!

Hallå!

Ojoj nu har jag passat på att sno datorn en sväng, det gäller ju att passa på.

Nu har jag vart hemma i två dagar efter att ha vart hon min polare Assar och hans husse och matte. Vilken kul helg det var, en massa bus & lek ute på gräsmattan och springa lös på åkern. Fast helt lös var jag inte utan hade löplina i fall jag skulle vilja dra i väg. Ibland så skulle det ha vart kul men jag hade lovat husse att sköta mig, så jag var ju tvungen att göra det också.

Var roligt att sova borta. Men innerst inne så saknade jag nog husse och matte lite grann så då tyckte jag att det var skönt att få ligga nära min polare assar. Assar är också en Berner sennen som är 3 år och mycket större än mig. Ojoj vad snäll han var mot mig. Han lät mig till och med få ta han BIA-bädd på natten, leka med han leksaker samt busa massor med han. Fast när jag var lite väl lekfull så sade han i från, men det är svårt att veta de där gränserna ibland för det är så kul att leka.








På måndag morgon så kom husse till skolan och skulle hämta mig. Han hade vart i Stockholm och spelat. Först så såg jag inte att han kom, hade ju nosen full med att kolla vilka som hade vart på gräset före mig ju. Till slut så såg husse och blev så super glad så jag sprang i från allt annat upp i famnen, kramades, pussades och slicka han i örat. Tror han hade velat duschat. Hehe tyvärr så fick han inte det. Snacka om att helgen var toppen!!




I måndags så var jag och husse på valpkursen, eller uppfostringsanstalten som han säger. Kul att träffa allt klasskompisar igen då jag missade förra veckan pga han var sjuk och matte inte hade möjlighet att åka. Alla mina klasskompisar hade vuxit sedan sisst och vi försökte leka och prata med var andra, synd att de är så stränga med att man inte får leka tycker jag, kanske finns en pedagogisk baktanke med det... hmm återstår att se.






På kursen så fick vi gå en massa slalom, göra inkallning samt att gå emot varandra och sätta sig medans våra hussar och mattor ska hälsa på varandra. Tyckte jag var duktig och det varkar som husse tyckte det med eftersom jag fick så mycket godis! Så gissa om husse tränar med mig nu, han verkar inte göra nått annat. Fast det är klart om jag får godis så är ju inte jag den som sätter mig på tväran, man är ju smart.

På bilderna som ni ser så är det jag och Assar!!  Visst är vi snygga?

Vi höres!
Mozart

Kommentarer
Postat av: Isabelle och Maya

Åh, sicka sötnosar det var på bilderna! Så kul att se stor och liten så där :-D Jag undrar jag när valppälsen börjar falla av? För Mozart verkar fortfarande vara hyfsat pälsig? Ja, vi har väl både tandlossning och pälslossning att se fram emot inom ett par månader :-D Kul att mozart försöker uppfostra husse! Eller hur det nu är... ;-)

Ha d´t! Mvh I o M

2008-09-30 @ 22:09:11
Postat av: Sara Paulsson

Men åhh så söta dom är Assar och lill knorten:) saknar er så det svider i hjärtat.

Puss från mjölis

2008-09-30 @ 23:17:11
URL: http://mjolistassar.blogg.se/
Postat av: Farmor

Hej svejs Mozart.om du visste vad glad jag blir när jag läser att du sköter dig när du är borta.Hoppas att jag snart kan komma till dig och hälsa på dig.Då ska du få massor av godis och grisöron av mig.

2008-10-04 @ 17:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0