20 veckor och en uppdatering

God Morgon!

Försöker att hinna med att blogga men ibland har jag lite dåligt med tid, även en Berner sennen valp kan ha tajt med tid.

Förra måndagen så började jag på skolan, eller uppfostringsanstalten som husse brukar säga. Det var kul att få börja kursen och träffa en massa nya valpar. Helst av allt så ville jag leka och busa med dem istället för att sitta vackert och titta på de andra. Det vi fick gör på första träffen var att gå slalom runt varandra utan att få gå fram till dem eller ett leka med dem. Jobbigt var det eftersom det fanns en Golden retriver tik som jag tyckte var snygg samt att hon ropa på mig och ville leka plus att vi var jämnstora. Eller så tycktre hon att jag var snygg, hoppas jag. På måndag är det dags att gå till skolan igen, hoppas att det blir lika kul igen då.

Förra lördagen var en skön dag! Husse och matte tog med mig på en långprommenad i skogen. Vädret var perfekt, lagom kallt, soligt, och inte ett endaste moln på himlen. Ni kan ju gissa hur mycket  jag trivs med att få gå omkring i skogen och  nosa. Var verkligen en skön höstdag och lika skönt att det inte var en massa folk omkring som störde.
Roligt var det att få nosa efter alla andra djur som hade gått där. Så ja, jag hade ju en hel del att fylla min valphjärna med.
Blir nog att få med mig husse eller matte dit igen.

I torsdag så jobbade jag och husse i 24 timmar. De skulle visst ha ett 24 timmars race på skolan, där han jobbar. Så jag var ju tvungen att fälja med och vakta bilen. Det är ju det jag för tillfället jobbar med. Fick följa med husse till skogen och göra i ordning innan eleverna skulle komma. Så jag satt inte i bilen i 24 timmar, om nu någon skulle tro det. Sedan for jag och husse i väg en sväng och kom tillbaka och då hade alla elever kommit dit. Var kul att få hälsa på dem och se vilka de är för några. Hittade givetvis en massa mat på marken som t ex brödsmulor efter korvgrillningen, jag vill ju också ha mat och jag älskar mat. Efter den upptäckten så passade jag allt på att dammsuga marken och vägrade lyssna på husse allt för att ta över ledarskapet. Tyvärr så drog jag så hårt att mitt snygga halsband till kopplet gick sönder.....  jo, jag skämdes allt, jag vill ju inte framstå som girig. När kvällen kom så vart jag trötter och ville sova, vet inte om jag orkade vakta bilen under nattens timmar men jag gjorde så gott jag kunde och inget hade hänt.


Idag så fyller jag hela 20 veckor!  Än så länge har jag firat min stora dag med att käkat frukost, vart ute på en morgon prommenad samt att legat och vilat på golvet. Att ligga på golvet i finrummet är skönt tycker jag. Man har husse och matte nära sig och man missar inte en enda chans till att något ätbart skulle ställas på bordet. Jag försöker allt vad jag kan med att se vacker ut, lägga mitt huvud på skafft samt att titta bedjande på dem i hopp om att även jag skulle få smaka på det de äter. Tyvärr så lyckas jag inte speciellt bra. De verkar ha bestämt sig för att inte smällta för mitt tiggeri. Försöka går ju alltid för någon gång så borde de tappa nått ätbart på golvet, tycker jag.

Ha de det!

Herr Mozart

Kommentarer
Postat av: Astor

Mozze du får komma hit dom säger att Nemo är lite tunn i hullet så kom hit och tigg. Det borde funka

Puss från

Astor

2008-09-22 @ 11:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0