Uppfostringsanstalten

Hej!

Att det är redan Söndag igen är svårt att tro på tycker jag. Konstigt att jag redan har blivit 18 veckor, huva vad tiden bara rinner i väg. Fast lite skönt också måste jag erkänna att det är efterosm jag blir hela tiden större. Jag ju har börjat att tappa mina mjölktänder så nu har jag tappat hela tre stycken. Så det är lite små svårt att dricka vatten i bland, vill ju ha ett bra bordskick.

Idag så har jag jagat och försökt fånga en geting, tyvärr så gick det inte alls bra! Den lilla gula randiga saken stack mig på tungan. Rackarns vad jag pep till då. Men det gick bra med mig trotts att det gjorde lite ont.  Så hur kul var det att käka kvällmaten? Tre mindre tänder och ett geting stick på tungan!!!!

Har hört ett rykte här hemma att det är snart dags för mig att börja på uppfostringsanstalten, eller heter det Valpkurs?
Ska bli kul att få träffa lite andra hundar och kanske få lite nya kompisar. Fast egentligen så tycker jag att jag sköter mig riktigt bra. Älskar att bära på pinnar och ju större de är ju bättre är det. Roligast är att få bära dem hela promenaden och lägga dem på hög på min kulle i parken.  Jag lovar att min hög börjar att växa och pinnarna har olika storlekar.

Idag när husse och jag tog en runda i parken så träffade vi på en Fransk Bulldog. Han var läskig tycker jag. Killen skällde och gormade tills han kräktes fradga. Sedan så försökte han nosa på mig och då försökte han bitas. Tur att husse höll tillbaka mig då. Nej den franska bulldogen var verkligen otäck, kanske det är han som borde börja på uppfostringsanstalten. 

I morgon så är det dags att åka till jobbet och jag ska vakta bilen. Kanske borde ta ett snack med husse och matte om att ett lönelyft borde vara på sin rätt. Men det ska verkligen bli kul att få börja valpkursen, hoppas att den ska börja snart.

Undra tro om husse och matte har lust att gå ut en sväng, bäst att kolla! 

Vi höres! 
// Mozart 

Kommentarer
Postat av: Emilie och ajax

heej! åhh, har ni fått tag på en valpkurs? gud vad bra och vad roligt. :) är det en intensiv eller löpande kurs? vi har letat här uppe i Umeå men än så länge verkar det inte hända något på den fronten. det är ju en viktig del i den första tiden så vi hoppas att det löser sig snart. har skrivit ett nytt inlägg idag där det står hur hög ajax börjar på att vara nu. Har ni mätt Mozart? Fick inte er mailadress, det kanske blev något fel? Kramar från Umeå

2008-09-07 @ 22:42:23
URL: http://emmoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0