Räkosttanten

Voff på er!

Nu så är det äntligen helg igen! Och jag får ha lugna och sköna mornar. Idag så kunde jag nästan sova till 08:00 innan min blåsa och hunger började att ropa: mat.

Men rackarns så skönt att sova. Sedan så tänkte jag bara vara allmänt snäll mot husse och matte så de kunde få vila ut lite extra länge denna lördagsmorgon, fick jag ett grisöra för det? Nix.

Nu verkar det som att uppfostringsanstalten börjar gå mot sitt slut. Tycker det ska bli lite tråkigt att inte träffa mina polare på måndagarna längre. Hoppas att man kan träffas på fritiden och leka! I Torsdags var extra kul på valpkursen. Vi skulle visst gå en "miljöbana".  När äntligen turen hade kommit till mig så träffade jag "Räkost-tanten", verkade som hon ville fjäska in sig hos mig då jag fick smaka på räkost på tub, smaskens! Vi skulle klättra och gå omkring på olika underlag och höjder och det prasslades, vinglades, var högt och mörkt. Efter första hindret så tyckte jag det var skitkul!! Och skynda mig upp på nästa, ville ju visa att jag var modig och lite morsk av mig. Sedan kläckte ju min klant till husse ur sig att jag är livrädd för vattenpölar!!

"räkost-tanten" tog kopplet och lät mig gå genom pöl efter pöl, kan ju säga att det var tur för henne att hon hade räkost med sig. Men varför skulle husse nämna detta om pölarna? han vet ju att jag är livrädd för dem. Men nu verkar det som att så fort det finns en pöl i närheten så "måste" jag gå igenom. Sedan så borde han ge mig lite Räkost istället för Frolic godisarna. Fast nu så tycker jag att pölarna inte är lika fullt så otäcka längre, men helst så vill jag slippa dem.

Attt träna inkallningen var också kul i torsdags. På området vi var på fanns det en massa gångar med stenhällar uppstaplade på varandra. Det var grymt kul att springa omkring där och leta efter husse.  Givetvis så var det svårare att hitta eftersom det fanns så många gångar att leta i. Men har man en skarp nos som jag så är det inte så super svårt.

Tydligen så ska våra hussar och mattor träna in en sak och visa upp på sista valpkursträffen. Nu är det visst dags att lära sig att ha en godis på snoken och vänta på "varsågod" som gäller. Snacka om att det är jobbigt!!! Doften av en frolic godis, synen av den på nosen... ja behöver jag egentligen säga mer? Tycker att det är nog jobbigt att vänta på "varsågod"  då jag ska  få äta mat. Tänk er då med godis???

I fredags så åkte vi ner till Djursjukhuset det var dags för att vägas! Jag har visst blivit tyngre, nu visade vågen nästan
24kg. Men än är det att antal kilo innan jag är färdigvuxen.

Nu hör jag visst att det pratas om mat, bäst att skynda mig till köket för att se om det är till mig!!!

Vi höres!
Mozart.

Kommentarer
Postat av: Isabelle och Maya

Tackar!! Ja, idag är jag riktigt glaad :-D

Hehe, nämen tränar ni Mozart på att gå i vattenpölar? Andra hundägare brukar vara glada och tacksamma om hunden INTE hoppar i vattenpölar :-D Men, alla gör ju som de vill ;-) Ni verkar ha en trevlig helg iallafall! :-)

2008-10-18 @ 19:42:05
Postat av: sveeli

Tjenare Mozze!

Räkosttanten verkar vara en sympatisk kvinna. Håll dig väl med henne!

Du anar inte hur mycket kul man kan ha i vattenpölar. Och vad skitig man kan bli när man hoppar och skuttar i dem. Fråga närmaste unge.

Tant Elisabeth, som gärna skulle vilja bjuda dig på räkost.

2008-10-18 @ 22:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0