Plågande med kloklippning

Voff på er!

Okej nu är det gjort! Jag har just klarat av "Valpkursen". Ikväll var det sista gången som jag skulle åka till uppfostringsanstalten och träffa mina klasspolare. Känns trisst att det vi inte ska träffas nått mer, men som tur så ska vi träffas och träna för att vi var en sådan bra klass med valpar! Men jag måste erkänna att det är superkul med "sökning".  Och jag hoppas att husse vill träna mer sök med mig, och varför inte en massa spårning på samma gång?

Ikväll var det jobbigt att heta Mozart! ojoj att sitta stil var kanske inte den starka sidan. Jag vill ju springa då de andra ropar efter sina hundar. Tyvärr så släppte inte husse iväg mig utan skulle hela tiden ha mig till att sitta fint. Jobbigt. Gissa vilken fart jag fick när det var min tur, klart att det gick fort för husses högra byxficka har ju godis och jag kan ju inte låta han rusa i väg med det hur som helst med fickan full med godsaker.






Egentligen så är mitt Bernerliv helt underbart bra! Jag får mat, får kli, lek & bus samt att de tvåfotade sakerna plockar upp efter mig vid toabesök! Jag kan ju inte ha det bättre. Men när klotången kommer fram så vill jag bara fly fältet. Jag HATAR kloklippningen. Oj oj jag vill helst bara gömma mig i ett hörn och tro att de inte ser mig, men så fel jag har och de har ju absolut bestämt sig. Och ikväll så gav jag upp. Tror jag iallafall. Är väl inte helt övertygad än trots att jag inte dör av detta hemska ingrepp. Men det är klart jag kan ju inte vara en "liten valp" längre, jag har ju gått klart valpkursen!

Kolla vad snygg jag är,  eller vad tycker du?



Trivs ju bäst på toagolvet och ska till varje pris ligga där!



Hoppas att de faller för min charm och ger mig massor med gos!



Tar igen mig efter en lekstund med mina Crocks, som jag älskar!


Vi hörs!
//Mozart

Kommentarer
Postat av: Maya och Isabelle

ler ja, han är ju värsta charmtrollet jue! :-D Undrar hur länge till han kan knöla sig in bredvid toastolen bara :-D

2008-10-21 @ 21:50:09
Postat av: Nemo

Näemen ryck upp dej nu det är inte så farligt jag får alltid köttbullar när jag klipper klorna.

Det är inte så illa egentligen. Men gör det varannan vecka så kommer det gå bra. Be Matte att hon lägger tången på golvet en stund innan så du hinner och bekanta dig.

Nu ligger jag helt stilla och är lugn och fin det är bara skönt, För magen åxo med jumna köttabullar

2008-10-22 @ 13:12:31
URL: http://mjolistassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0