Hela helgen på valpkurs

Hej!

Vilken helg det har varit!  En hel helg i skogen med mina kära klasskompisar på valpkursen. Det har vart hur skojigt som helst. Vi har fått träna på att spåra och söka. Att spåra tyckte jag var lite svårt. Det fanns ju så mycket med pinnar, grenar, gräs och mossa som jag hellre ville tugga på och så tyckte jag att varför skulle jag skynda mig? jag har ju all tid i världen. Men jag kom ju fram till rätt ställe och fann min leksak och fick godis av husse, lite rätt måste jag ju ha gjort.

Att söka var roligt. Vi fick träna på att söka efter husse i skogen. På ett område som var cirka 15meter brett och 30meter djup. Klart att man ville hitta husse då. Kan ju inte bara sitta och se när han försvann in i skogen. Man vet ju inte om det finns skumma saker där. Första försöket så vände jag efter halva vägen och ville leka med en Golden retriver tik, men då ropa husse på mig och jag vände på direkten och hittade honom. Andra försöket så fattade jag hur man skulle göra. Husse försvann in i skogen och gömde sig och ropade på mig. Ja, du kan ju gissa om jag fick fart på mina tassar!

Springer och hoppar över stock och sten för att söka upp husse. Oj vad det var kul! Nu måste husse och matte träna sökning med mig. Jag längtar till nästa gång jag får söka.

Dagarna avslutades med inkallningsträning. Även här fick jag visa att jag är duktig och lydig, eller så lydig jag har lust att vara. Gillade verkligen att få springa på de stora ytorna av gräs och få godis av husse.

Men en sak är säker att nu är jag supertrött och vill bara vara lat resten av dagen. För nu är jag helt slut i kropp och knopp!




  


Vi höres!
Mozart.

Kommentarer
Postat av: Kusin Nemo

Tjena kussen Mozze Nemo här.

Ja jag vet vad du går igenom jag har åxo

varit där idag. Jag är skit trött så nedrans trötter att jag inte ens orkade äta mat.

Då är man trött för och vara en springer.

Puss på nosen från

Kusinen Trötter

2008-10-05 @ 18:29:49
URL: http://mjolistassar.blogg.se/
Postat av: Nemo

Vet du vad jag kan pinka stående nu haha kan du det???

Husse säger att det bara är tjeje som sitter och pinkar så nu får du börja träna.



Puss

Nemo

2008-10-07 @ 13:46:23
Postat av: Isabelle och Maya

Tack för alla snälla ord! Och det är så skoj att se bilder på Mozart! Så kul att se att han fortfarande är så där härligt valpig en stund till :-) Och att leta husse i skogen förstår jag var uppskattat :-) Förstår att ni hade en toppenhelg ni med :-)

//Isabelle och Maya

2008-10-07 @ 20:22:40
Postat av: Emilie

Hej ! Jaaa vi är hemma! Fick ni inte mitt mail där jag skrev det? Skickade det väl förra söndagen eller måndagen... Och så skickade jag ett sms i fredags eftermiddag till ett nr som fanns på eniro till dig men inget svar. Jag ville inte va alltför påstridig eftersom ni inte svarat på mailet heller, tänkte ni kanske var bortresta. Ajax åkte iallafall till Rötviken sent fredagkväll så han är där nu. Vi kom i torsdagskväll. Ja hade varit jätte kul att ses !! Kan ni inte slänga iväg era mobil nummer i ett mail så att vi kan nå varandra bättre framöver så kan ni få våra också. Kramis

2008-10-12 @ 14:21:09
URL: http://emmoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0