Herr Frost är intressant.. hur är då Fru Snö?

Snacka om att jag vart paff i morse! Hade just njutit av min frukost och skulle ut på den dagliga morgonrundan med husse. Tar ett litet skutt ut genom dörren och ser att det är vitt på marken! Har då aldrig i hela mitt liv sett "vitt gräs". Med full fart och energi var jag ju bara tvungen att undersöka vad som hade hänt med det gröna, som jag alltid brukar pinka på. Insåg rätt snabbt att:

1 Grönt gräs fanns under det vita som kallas för frost!

2 Vägen och trottoaren var VÄLDIGT hala. Så jag erkänner att ibland var det svårt att gå som vanligt.

3 Vattenpölarna var hårda och inte alls lika otäcka! Tror jag vinner över pölarna.

4 Att det var kul att springa extra fort då husse gick trött och nyvaken på pölarna! han hade visst också koordinationssvårigheter. Tror inte på det snacket om att han var "Trött och yrvaken".

Men det ska bli fantastiskt kul när snön ska komma! Leka och busa med mina hundpolare i snön, Dra in EXTRA skräp i bilen och hemmet. Ser fram emot vintern, trotts att dammsugaren är läskig tur är ju att pölarna är "hårda"

Snart så ska jag åka söder ut på semester med husse. Ska bli kul att få bli bortskämd av husses föräldrar, få extra kli på magen, grisöra och se om de smälter för mina mörka Berner ögon som tindrar och ber om en extra skinkbit.

I morgon hoppas jag att husse inte gör samma tabbe som i morse! Han hade glömt att ställa bilen i garaget. Så det var ju bara för han att skrapa rutan på bilen, de var ju vita de med. Husse öppnar kombin så jag får komma på min plats, startar bilen och slår igen dörren och började skrapa. När väl värmen hade kommit och rutorna var rena så skulle han öppna bildörren. Gissa hans förvåning då dörren inte gick att öppna på grund av att den var låst. Givetvis så fick jag ju mig ett gott skratt eftersom jag satt i bilen som hade blivit varm medans husse stod ute och frös samt såg ut som ett moll ackord i kvintläge! Än så undrar jag hur han lyckades... klantigt! Tur att matte kom med reservnyckeln! Lovar att hans morgonhumör sjönk till bottens botten eftersom han var sen som vanligt.... undra tro om han lyckas i morgonbitti...

Nu ska jag ta och vila upp mig innan det är dags att göra mig klar för nattens vila och sömn, måste få liiite extra energi och kraft så jag kan "dra till" lite extra på de hårda vattenpölarna!

Vi höres!
Mozart


Kommentarer
Postat av: Kusinerna

Tjena mozzen vi längtar efter dig. Så nu kör ni försiktigt så ska vi busa hos gamle farfar på lördag.

Hundpussar

dina 2 kusiner

A&N

2008-10-29 @ 09:40:14
Postat av: Isabelle och Maya

ler bryt inga ben på pölarna nu är ni snälla :-)

2008-10-29 @ 16:50:09
Postat av: Emilie

Haha... Nej men åh! Vilken morgon... ! Vi vaknade till en del kiss inne imorse som ni kanske läst på bloggen...typiskt. men men man får räkna med en del bakslag. I övrigt så hoppas jag att det blir bra söderöver och att vi kan ses snart! skulle vara så roligt att jämföra grabbarna... Kramis

2008-10-30 @ 23:30:38
URL: http://emmoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0