E45:an here we go

Tjena!

Mozart som har snott en dator och tänkte passa på att lägga en liten rapport.

For i väg till husses föräldrar i onsdags efter att han hade slutat jobba. Tänkte passa på att träffa mina "husse-föräldrar" en liten sväng. Alltså resan ner var konstig. Först så tankade vi och fixade lite och allt var som vanligt. Kom senare under eftermiddagen till ett ställe som hette "Sveg" och som har blivit ett klassiskt ställe för mig att vilja uträtta vissa behov. Så även denna gång. 

Väl framme i denna stad så stannade vi till och husse han öppnade bagage och till min förvåning så var allt vitt!! 
bilar, marken, träden, ja allt var vitt! Klev ur bilen och stannade upp och kikade mig omkring om det var farligt. Som tur var så vart det inte farligt utan bara kul att leka i, samt att det svalkade gott om tassarna. Jisses amalia vad skoj det var att leka och busa i det som kallades för "snö". Helst av allt så hade jag velat stannat i Sveg och lekt med snön i all evighet men vi hade ett antal mil framför oss. Hoppas att det kommer att finnas snö när jag kommer hem igen. 

Resan ner gick sakta eftersom det var dåligt väder och husse ville inte stressa ner. Nästa favorit ställe att stanna på är ett ställe som ligger ett kilometer utanför Vansbro. I sommeras så var det kanonfint och det fanns grillplats, toa åt de tvåbenta. Givetvis så tyckte jag att husse skulle stanna där så att jag skulle kunna äta min middag i lugn och ro. Vi stannade till och jag åt min mat och var mätt, nöjd och belåten av uppblött Pedegree Adult Kyckling. Slickade rent min mun och gäspade och klev ur bilen lite halvsegt och uträttade ett av mina behov. Jag råkade få upp ett spår som jag bara var tvungen att ha reda på. Tvärvände med en släpandes husse efter mig och följde spåret.

Spåret var väldigt färskt och jag var tokig. Jag kände att jag ville följa det ut i skogen, tyv så trottsade "surhusse"och lät mig inte springa in i skogen. Jag drog, slet, gormade och gjorde allt för att komma loss. Sorry det gick inte. Husse hörde eller så tyckte han se ett djur öga som blänkte in i skogen. Tydligen så finns det gott om björn, varg och älg i det området. Husse tog och slängde in mig i kombin och jag motvilligt slet och försökte slita mig, ja nosen var riktad mot skogen.

Tyvärr så var det bara att ge upp! Vi for vidare och hade kört knappa 3-4 minuter så ser vi att det står två stycken vargar vid dikeskanten och knaprade på något. Undra tro om det var deras spår jag hade fått upp, eller fanns resten av flocken i skogen runt omkring? Men i efterhand så känns det skönt att husse var bestämd. Man vet ju aldrig.

Nu lata dagar hos "husse-föräldrarna" och blir bortskämd med grisöra, räkost och en fjäskande "husse-mor", tydligen så behöver jag bara sätta mig ner, lägga huvudet på skaft och titta med mina ögon s får jag lite godsaker.

I torsdags så var jag ett par timmar på husse-fars jobb. Husse skulle visst fixa med ett par saker samt vila lite efter lång och utdragen resa ner. Var spännande att få följa med. Där fick jag även träffa BESTEN! Har hört berättas om denna best så lite pirrig var jag allt. Gissa vilket skratt jag fick när besten kom!!  Det var en liten hund av terrier ras och hon var skitskraj för allt!! Tror inte att hon ens vågade hälsa på mig. Tråkig var hon eftersom inte ens ville leka med mig utan låg på sin stol och sov de få timmar som jag var där. Jaja jag ju visst en farlig hund....

Nu ropar husse att min mat är klar så det är bäst jag skyndar mig!! Och i morgon kommer mina kusiner Astor och Nemo!! Garanterar att Nemo vill leka med mig hela dagen på stugan!!

undra tro om kebabrulle är gott?
/ Mozart

Kommentarer
Postat av: Nemo

Klart att jag vill leka Mozart.

Husse och Matte kommer bli så glada jag har ju ingen direkt att leka med mer än Svea som är en Engelsk Bullterier. Jag leker inte med någon so är under 10 kg om jag får välja.

puss på dej

2008-11-01 @ 09:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0