Dammsugaren

Tjena!

Japp nu har jag fått ett nytt smeknamn, igen. Dammsugaren.

Tror det beror på att jag alltid ska ha min nos i marken så man inte missar något som kan vara ätbart. Förtillfället så  tycker jag om att ha min lilla snok på köksgolvet. Lika med att tränga mig emellan husses eller mattes ben då de står vid spisen och lagar mat, de kan ju kanske tappa något på marken. Tyvärr så är det ju väldigt sällan det händer. Därför får jag ju roa mig med att sniffa på golvet efter någon liten brödsmula.

Har upptäckt något som jag bara älskar och som jag blir helt lyrisk och lycklig av. Det är Tuggummi!!
Älskar att nosa reda på ett gammalt tuggummi på marken för att smaska på en stund. Tyvärr så är ju husse lite väl snabb att  märka då jag skulle ha lyckats att hitta ett. Då får jag allt passa på att tugga innan det åker ut munnen.  Egentligen så borde husse vara glad över att jag vill sköta min munhygien. Sedan så måste jag erkänna att det är ju så gott med tuggummi speciellt när man hittar ett med Jenka smaken! oj oj vad käkarna får jobba i dubbeltempo då.
Så med andra ord så tycker jag "tuggben med dentalfresh" är tråkigt i jämförelse med Jenka!... Kan jag inte få lite V6 då istället?

Idag så har vi haft en "rötar" dag. Inte för att den skillde sig speciellt mycket från mina andra dagar. Det som var skillnaden var väl att husse och matte hade en hastighet på 0,3km/h. Men vi har vart ute och rört på oss och haft skoj och en skön söndag, trots att mina tvåfotade vänner tog vilodagen på största allvar.

Smeknamn har ju blivit ett par stycken av. Det är: Prinsen, korven, tjockis, Bubbas, lillfisen, King of Frösön, Mozze, Flåzart, ryamattan och så sisst dammsugaren. Personligen så tycker jag inte alls om dammsugaren, den låter och är allmänt otäck. Så jag ska nog ta mig ett rejält snack med de där två "gökarna" .... annars så kan ju en liten "olycka" ske på mattan.

Nu är det dags att bege mig till mitt sovställe på toagolvet och knoppa in för nattens vila, så jag pallar att vakta bilen i morgon.

// Mozart

Kommentarer
Postat av: Kusinerna

Tjenare Måzart Flåsartsson.

Sköönt att se dej på benen igen och att du fått ut allt du hade i tarmen. Ja jag spydde ju upp sida i svensk damtidning.

Hehehehe Hon ska inte läsa sådan skit

Puss

Nemo och Astor

2008-10-13 @ 12:41:45
Postat av: Isabelle och Maya

Hehe, trevligt med en levandes dammsugare :-D Jag hade en levandes papperskorg för ett par månader sen :-D Det du inte får tugga på är ekollon.. de är giftiga för hundar.. men det vet du säkert :-) Ha en trevlig helg!

2008-10-16 @ 16:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0