Vadå vilodag?

Söndagar kallas ju tydligen för vilodagen och det har jag tagit fast på i dag. Har sovit och slappat hela dagen, men de har allt släpat ut mig på prommenader trots att det var vilodag idag. Men till slut så var det inte så kul att bara slappa och sova så en hel del bus har det blivit av.

Min kusin Astor har ju redan hunnit att lära mig en sak! Det är att sno mat från bordet. Idag så tänkte jag testa om matte och husse var allerta. De satt och käkade på ett rökt renhjärta i finrummet. När de tittade bort i 20sek så passade jag på att sno det som var kvar av renhjärtat. Hjälp vad det vart fart på dem, jag hann ju inte tugga speciellt länge innan husses fingrar ryckte bort det från mig. Snopet värre, tror jag gör ett nytt försök snart igen.

Nu på kvällen när det var dags för kvälls prommenade så hann jag bara komma utanför dörren så var brorsan där! Oj oj vad glada vi vart båda två. Vi fick busa, brottas och gruffas i över en timma. Skönt att få ut lite extra spring i benen. Sedan vi träffades senast så har både jag och brorsan kikat och sniffat efter varandra. Äntligen lyckades våra hussar och "mattor" tajma kissrundan.

Väl hemma så trodde jag givetvis att vilodagen skulle fortsätta. Aj vad fel jag fick! Husse och matte ställde mig i det vita karet på toan! Halt var det så det var ju ingen idée att försöka fly. Sedan upptäckte jag ganska snart att det var dags för att bli tvättad. Lite otäckt var det men skönt att få ut en del lort och bös ur pälsen.

Nu ska jag lägga mig på golvet och bli helt torr och fundera över om det är humlan eller blomman som bränner till på nosen då man vill leka med dem. För att vara säker så biter jag på båda!

Go´natt
// Mozart


Kommentarer
Postat av: Syster yster

Näe men plutte nuffsnuffs vad blöt och söt man får vara. Men är det inte någon som blivit stor om nosen den har blivit längre och lite klokare.

Puss på dej

Faster

2008-07-21 @ 18:13:49
URL: http://mjolistassar.blogg.se/
Postat av: Larz

.......det är JAG som är - LARZ!



...och det är LARZ som har döpt denna Bernerzennervalp till det musikkuturella namnet -MOZART!!!!!





PS.

Glömmen mig icke!!

2008-07-25 @ 11:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0