Strandraggaren!

Har upptäckt att jag är en poppiskille på stranden!  Trotts att jag inte har ett sexpack på magen eller väloljad solbränna, utan bara päls.

Jag har fått lata mig nu två dagar på badviken här nedanför . Tyckte om att ligga på gräset på en lagom skuggad plats och kika på husse och matte samt en och annan tik. Men det bästa med att vara där var att jag slapp lägenheten som är så varm just nu då solen ligger på hela dagarna.

På stranden så kollade alla på mig och jag fick höra hur söt jag var och de skulle babbla med husse eller matte. Kul att folk tycker om mig. Jobbigt var det när husse och matte försökte locka med mig ner till vattnet. Jag tycker att det är lite otäckt att bli blöt. Eftersom jag stod på en sten för ett par dagar sedan och hoppade ner i vattnet. Kallt, blött och läskiga stenar. Tror jag ska vänta ett tag med att bada. 

Måste då få erkänna att jag trivs hellre i skuggan på gräset där jag får späda på mitt ego. Men nyfiken på det kalla blå vattnet är jag ändå och jag kan inte låta bli att lukta och slicka lite på matte eller husses ben då de kommer upp därifrån.

Jag hoppas att det är lika bra väder i morgon för då kanske husse tar med mig dit igen. Och vem vet, jag kanske vågar blöta tassarna då, hoppas jag. 

Nu ska jag ta med mig husse på en liten prommenad genom parken och sedan ska jag fläka ut mig på det kalla toagolvet. Vad tror ni skulle jag inte ha fått heta David Hasselhoff i stället ? 

// Mozart 


Kommentarer
Postat av: Astor

Tjena kusinen nu får du snart komma hit och sätta min bror på plats.

Hundpussar

Astor

2008-07-29 @ 15:43:20
URL: http://mjolistassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0