Skönt att få vara lat

Idag fick matte en lång och behövlig sovmorgon, men jag var ju tvungen att väcka husse så vi kunde gå ut klockan 04:30. Efter den prommenaden så var det skönt att få somna om igen, tror att husse tyckte det med.

Jag har upptäckt att det är skönt att vara lat! Och då menar jag verkligen att vara lat. Ibland så vill jag inte alls gå ut och röra på mig, är för skönt att ligga på det svala golvet. Men husse och matte gör allt för att locka på mig och få mig ut.
Idag så har jag lagt mig platt som en pannkaka och totalvägrat. Jag log rätt skönt då husse var trött och ville få mig på morgonrundan, fast det är klart har jag väckt han 04:30 så kan jag nästan förstå hans frustration då jag inte vill.

Väl ute på gräset så är det ju också skönt att ligga platt som en pannkaka!  Att känna daggen mot magen, höra fåglarna kvittra och husse eller matte som försöker att få mig att resa mig. Så lite småjobbigt är det att husse och matte alltid lyckas få i väg mig. När man väl är uppe och springer så blir det genast skoj! Man upptäcker en massa nytt som jag inte trodde fanns tex att fånga hummlor i luften samt att gräva efter daggmaskar i parken, de verkar ganska spännande att fånga dem. Lite svårt är det, men som sagt skoj!

Har förstått att det blir att tvätta pälsen i morgon undra tro hur det kommer att bli, kanske man skulle passa på att få en pedikyr när man ändå är i gång och vårdar sitt yttre. Har hört att det ska vara viktigt att se bra ut! 

// Mozart

Kommentarer
Postat av: Nemo

Tjena Mozzen Nemo här eftersom jag har badat i rödvin ikväll så fick jag mej ett bad jag med. Ofy Fänkål vad jag tyckte det var läbbigt alltså.

Passa dej man kan bli ren och len.

Puss

Nemo

2008-07-19 @ 22:38:36
URL: http://mjolistassar.blogg.se/
Postat av: sveeli

Duktig vovve!

04.30 - Helt rätt! Tänk så skönt för husse att komma ut och röra på sig i arla morgonstunden.

2008-07-20 @ 00:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0