What a day!

Nu undrar jag varför  i hela fridens namn det skall regna så?

I går kväll så försökte jag undkomma duschningen med schampo. Det gick inte så bra. Matte ställde mig i badkaret och gick loss med vattnet samt schampot. Jag gjorde verkligen allt för att rädda mig själv, men förgäves. Fast jag vill nog erkänna att resultatet efteråt blev riktigt bra! Skönt att känna hur pälsen luktade gott istället för.. ja, skiten hund.

Idag så vräker regnet ner. Jag har faktiskt ingen lust alls att ge mig ut och blöta ner min nytvagna kropp. Husse däremot ser till att jag kommer ut och det kvittar om jag lägger mig ner som en pannkaka på golvet, lägger mig på rygg och ber om kli på magen eller fejkhostar då han försöker locka mig med kopplet ringlandes framför mig.  Tycker att det är konstigt att först ska man tvättas och göras fin sedan måste man ut i regnvädret.. ..

Jag måste få skryta lite om mig själv nu. Jag tycker att jag har blivit duktig på att vara rumsren! Har ju insett att allt blir ju så  mycket enklare om jag sätter mig vid husse eller matte och ler & flämtar lite extra! Tyvärr så glömmer jag bort mig, spec när jag har busat här hemma då kan det bli en liten pöl men tur är så blir det inte spec ofta. Jipp!.

Regnet verkar hålla i sig tror jag tar och busar på ett tag för att sedan ta mig en liten tupplur, skönt ibland med dåligt väder så man kan slöa till sig en del. Men jag är otroligt leksugen... beslutångest: Leka eller slöa?


Vi hörs!!
// Mozart

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej! Här är adressen till min blogg, där står om allt i mitt liv, så alltså om Ajax och jag ska försöka skriva ännu mer nu så att ni kan följa honom. :) Där har ni min mail också så att vi kan skriva med varandra när vi flyttar upp. Nu ska jag njuta lite av inlägget med massa bilder på Mozart- han e ju så snygg!

2008-08-16 @ 17:31:17
URL: http://emmoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0