Mozarts vaktbolag Ab

Hej!

Ojoj nu var det ett tagsedan jag hade chansen att få lägga in en liten blogg. För tillfället så har jag det lite hett om öronen och det är mycket jag ska hinna med att göra. Jag har en provanställning som vakthund. Det är ett arbete som jag tycker är helt kalas bra för mig. Arbetet går ut på att jag ska vakta husses bil ett par dagar i veckan då han jobbar på skolan. Själv så tycker jag att det är ett arbete som passar mig kanonbra, och själva arbetsuppgifterna är inte så tunga utan mest går ut på att se till att ingen ska sno bilen. Fast egentligen så sover jag en hel del och liggar och kikar ut ur bagageluckan och charmar allt och alla som går förbi. Känns som jag är otroligt lämpad för den arbetsuppgiften.

Jag har fått en ny kompis! Han heter Assar och är en Berner sennen hane på 3år. Måste få säga att han är hur cool som helst! Stor och jättekul att busa med. Nu har vi inte träffats så jättemycket men jag ska få bo hos Assar och hans familj en helg då min husse och matte är i Stockholm. Vore kul om Assar vore med på jobbet i veckan så vi kan leka och vakta varsin bil.

Husse och matte verkar ju inte ge upp med att lära mig en massa saker. Nu håller de på och tjatar om att jag ska ge vacker tass hela tiden. Det är en del komandon nu som jag börjar bli riktigt  bra på det är: Sitt, stanna, vacker tass, kom och varsågod. Det sista komandot är jobbigast speciellt då skålen med maten ställs på min matplats. Jag råkade visst glömma bort mig för ett par dagar sedan, oj då åkte matskålen bort illa kvickt. Gissa om jag blev glad då den kom tillbaka ett par sekunder senare. Men mest stolt är jag över att jag nu säger till att jag vill ut på gräsmattan! Tror att husse och matte är glada för det med!

Själv tycker jag ju att jag är störst. bäst och vackrast! Och mitt ego växer för varje dag då folk och tikar vill prata med mig, men jag förstår inte varför en del tikar vill köra upp rumpan mot mig. Jag är en social och glad Berner som gillar att leka med andra hundar. Men det kanske är nån annan form av lek som de där tikarna vill leka. Synd att jag inte fattar galoppen bara. Måste nog ha ett snack med husse.

Jag har tappat två tänder!! Som tur är så satt de på underkäken och inte brevid varandra. Jag menar, hur skulle jag se ut då jag drar på mitt charmande smile i hopp om att husse eller matte ska falla för mina bruna ögon och ge mig lite extra mat. Eller om jag skulle råka träffa en schysst Cocker spaniel flicka i parken. Hoppas att de nya tänderna kommer upp så fort det bara kan gå. Jag vill ju få tillbaka mitt Stomatol leende.





Kommentarer
Postat av: Emilie och Ajax

Heej! Äntligen ett inlägg från mozart med familj. :) Ajax har också tappat två tänder! Som ni läst i bloggen har det medfört att han bitit sönder lite saker när vi inte varit hemma.. ooopps. :) Men men sånt som händer. Ajax tycker också det är lite jobbigt med varsågod när det gäller maten. Han äälskar ju mat, det är det bästa han vet. Hur ska han orka vänta liksom på att få den när den äntligen ställs fraaam? :) Kolla in bloggen för lite bilder från Ume. kram på er alla tre!

2008-09-01 @ 21:59:49
URL: http://emmoberg.blogg.se/
Postat av: Sveeli

Mozze!

Du har vuxit, men det ser ut som du har valppälsen kvar. Du är ju en riktigt snygg kille! Inte konstigt alls att tikarna blir som galna

2008-09-01 @ 23:04:11
Postat av: Syrran

Ähhumm ja bloggen kommer hehe

2008-09-04 @ 21:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0