Jag har vart på semester

Hej alla glada bloggläsare!

The king of Frösön är tillbaka efter en veckas semester med husse! Nu har jag spattserat på Martop lite över vecka. Skönt var det att få spring omkring lös eller med en gigantisk löplina. Egentligen så har väl inte dagarna vart annorlunda i södern som hemma i jämtland, har ju gjort samma saker som t ex lekt, busat, tuggat skor, bajsat och käkat, fast lite skönt var det få bli lagom bortskämd av husses föräldrar.

Innan jag kom till torpet så landade vi i SKövde hos mina kusiner Astor och Nemo! Oj oj vad kul det var. Nemo och jag vi lekte tills vi inte orkade då lade vi oss brevid varandra och sparkades lite allmänt lojt så där. Jobbigt vart det då jag fick nå skit i mig så min mage vart hel knasig tack och lov för kokt ris med fisk.






Väl uppe på Martorp så fick jag min lilla semester! Medans husse och hans far röjde i trädgården som två rabiessmittade katter. Givetvis så hjälpte jag till lite lagom då det fälldes träd, jag tyckte att min insats som var att tugga på grenar och kvistar var en uppgift som passade mig klockrent!  Sedan så satt jag och vaktade på husse med föräldrar då de eldade en gigantiskt stor rishög medans regnet föll. Ibland så var det allt lite läskigt så då passade jag på att rulla min fina päls i den största lerpöl som jag kunde nosa mig till.

Sedan upptäckte jag väldigt snabbt att soffan som husse fick sova i var alldeles lagom hög. Så där lagom så jag kunde hoppa upp i den utan att ramla bakåt. Det gällde ju att passa på medans man kunde. Varje morgon så hoppade jag upp på husses bröst och väckte han med en massa nosningar och slick i ansiktet, husse vaknade till liv som en raket. Jag förstår ju egentligen inte varför jag åkte ner så fort från soffan, jag ville ju bara säga "God morgon" samt att det var dags för mig att pinka. Visserligen så fick jag ju göra det behov jag behövde så husse han fattade vinken rätt snabbt han.

En dag kom det ett otäckt djur förbi på vägen. Jag tror det kallades för "Häst". Eftersom jag vill vakta och skydda min flock så tänkte jag att det var ju bäst att göra det på grund av att hästen var ju så stor. Tyvärr så vart ju hästen inte alls rädd för mig, konstigt jag som är så stor och morsk nu förtiden. Så jag passade på att skälla lite extra när hästen med ryttare red vidare. Det gäller att vakta ordentligt.

I går den 11/8 kom jag hem efter en lång dag i bilen. Vart skogstokigt glad över att få se matte igen. Hoppade, dansade, vifta med svansen så den nästan gick urled och lekte i lägenheten tills jag somnade på min favoritplats: Toagolvet.




Idag så har jag fått en ny matskål som är höj och sänkbar! SKönt att husse och matte tänker på en ergonomiska delen även för lilla mig. Har även ätit upp min första 15kg säck med foder och har fått en ny med kyckling smak, undra tro hur det smakar för jag tycker det luktade gott. Vi åkte förbi Djursjukhuset idag så jag fick väga mig och nu väger jag 12kg, och jag fattar inte att hästen inte blev rädd för mig.

Jag tror jag börjar ana oro. Har hört att jag ska få bada och schamponera mig. Dags kanske att springa och gömma mig.

Vi höres!
//Mozart

Kommentarer
Postat av: Kusinen Nemot

Asså matte hon är inte klok hon, Kalla mej för nemot det var det värsta jaja hur är det med dej har du överlevt badet??

Ja jag är ju en badar jycke. Kul och gå en match emot dej fasst nästa gång kan du vara lite hygglig emot mej för jag är ju mindre än dej då.

Hundpussar

Kusinen och hans bror

2008-08-12 @ 19:29:29
Postat av: sveeli

Jättefina småkillar!

Tant Elisabeth

2008-08-13 @ 15:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0